Zagranica

Spikes Asia rozdał nagrody kreatywnym

W tym roku na największy azjatycki festiwal reklamy zgłoszono o 19 proc. więcej prac niż w 2010 r.

3647 zgłoszeń z 17 krajów rywalizowało na Spikes Asia Festival, który odbył się w Singapurze. To aż 19-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Największy odnotowano w kategoriach: Promo & Activation, Craft, Media, Radio oraz Outdoor. Najwięcej zgłoszeń pochodziło z: Indii (612 zgłoszeń), Australii (443 zgłoszenia), Singapuru (429 zgłoszeń), Chin (372 zgłoszenia) i Japonii (366 zgłoszeń).

Dla porównania, na międzynarodowy festiwal Cannes Lions w tym roku zgłoszono 28 828 prac.

Podczas tegorocznej, 25. edycji festiwalu nagrody grand prix przyznano w 6 z 14 kategorii. Trafiły one do JWT z Szanghaju (kategoria Print i Outdoor), Lowe Singapur (Radio), Colenso BBDO Auckland z Nowej Zelandii (Digital) i  Clemenger BBDO z Melbourne (Promo & Activation oraz PR).

Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć na stronie festiwalu.

(na podstawie informacji ze Spikes Asia Festival)