Kraj

Społeczność Sunsilka silniejsza od marki

Unilever Polska nadal utrzymuje serwis społecznościowy Sunsilka, choć samych kosmetyków już od dłuższego czasu nie ma w sprzedaży.

Koncern Unilever Polska zdecydował się nie zamykać serwisu społecznościowego www.sunsilk.pl, mimo że od ponad roku nie prowadzi już sprzedaży produktów marki Sunsilk. Jak wyjaśnia Wojciech Tomczak, dyr. ds. komunikacji korporacyjnej Unilever Polska, w ramach serwisu powstała na tyle silna społeczność, że firma postanowiła nie zamykać tej witryny w sieci. Jej użytkownicy, jak mówi, zostali poinformowani, że produkty już nie są w sprzedaży na polskim rynku. W najbliższym czasie ma zniknąć także branding kosmetyków z tej strony. Według danych Unilevera marka Sunsilk w ostatnim czasie miała 2 proc. udziałów wartościowych.

Decyzja o wycofaniu Sunsilka zapadła pod koniec 2007 r., kiedy Unilever zdecydował się wprowadzić markę Clear. W ocenie marketera potencjał wzrostu tej drugiej marki był znacznie większy. Ostatnie działania reklamowe w telewizji dla marki Sunsilk prowadzone były w lutym 2007 r. Sam brand na polskim rynku pojawił się w 2003 r. Obsługą komunikacyjną zajmowały się agencja JWT, projekty BTL realizowała IQ Marketing, a projektami interactive zajmowała się Artegence.

Według danych Expert Monitora w 2007 r. wydatki reklamowe na markę zamknęły się w kwocie 3,6 mln zł.