Kraj

Spółka Mondeleza i Douwe Egberts ma wystartować 6 lipca

Nowy podmiot nazywa się Jacobs Douwe Egberts. Można spodziewać się globalnego przetargu na media tego markera.

Spółka Mondeleza i Douwe Egberts ma wystartować w Europie 6 lipca, także w Polsce ta data jest prawdopodobna. Nowy podmiot nazywa się Jacobs Douwe Egberts i ma skupiać marki kawowe firm Mondelez oraz DE Master Blenders (wcześniej kawowa część koncernu Sara Lee). W skali światowej jest to gracz na rynku kawy numer 2, po Nestle, i największa firma typu pure player. W Polsce nowa spółka będzie największym graczem.

Warunkiem zgody europejskiego regulatora na fuzję jest min. pozbycie się marki premium Carte Noir z portfolio Mondeleza. W Polsce jednak ta marka nie dogrywała dużej roli. W portfolio nowej spółki znajdą się m.in. marki Jacobs, Tassimo, Douwe Egberts i Prima.

Jak poinformował nas Charles Armitstead z londyńskiej agencji Pedometer, reprezentującej DE Master Blenders, bliższe informacje o personaliach w Jacobs Douwe Egberts na poszczególnych rynkach będą podane do publicznej wiadomości dopiero po 6 lipca. Stwierdził także, że jest zbyt wcześnie, aby określić, jakie zmiany i ewentualnie redukcje w zatrudnieniu mogą wystąpić po fuzji biznesów kawowych obu spółek.

Przedstawiciel DE Master Blenders nie chciał także komentować sprawy relacji z agencjami ani ewentualnych planów konsolidacji budżetu mediowego. W Polsce dla Mondeleza pracuje obecnie dom mediowy Carat, a dla DE Master Blenders – Havas Media. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że te domy mediowe będą nadal pracować dla marek kawowych nowej spółki w najbliższych miesiącach. Globalny przetarg na media jest jednak bardzo prawdopodobny.

Jeżeli chodzi o obsługę kreatywną, to Mondelez Polska pracuje m.in. z agencjami IQ Marketing oraz Lemon Sky J. Walter Poland Thomson, DE Master Blenders zaś z agencją FCB Warsaw.

(współpraca KW)