Kraj

Spot e-commerce - nowość w ofercie TVN Media

Pierwszym klientem, który korzysta z nowego rozwiązania w ofercie biura jest IKEA.

Dział Rozwoju Produktu Reklamowego Online w Biurze Reklamy TVN Media opracował kolejny produkt dedykowany branży e-commerce.

Spot e-commerce to rozwiązanie reklamowe, łączące działania o charakterze wizerunkowym i sprzedażowym. Jest to reklama wideo emitowana na platformie Player.pl, pozwalająca na natychmiastowy zakup prezentowanych w niej produktów.

Zdaniem Macieja Ziąbrowskiego, dyrektora ds. strategii i badań produktu reklamowego TVN Media, spot e-commerce to naturalny krok w ewolucji reklamy wideo. Jego zdaniem w świadomości marketerów siłą tej kategorii komunikacji pozostaje budowanie efektów długoterminowych, takich jak świadomość czy wizerunek marki. Z drugiej strony widać też pewne zmiany w myśleniu. Coraz częściej od reklamy oczekuje się generowania efektów natychmiastowych, co odnosi się również do kategorii przekazów wideo. Spot e-commerce ma być odpowiedzią na te potrzeby. – Zależało nam na tym, aby w ofercie digital pojawił się produkt generujący efekty podobne pod względem zaangażowania odbiorców do tych, jakie dotychczas uzyskiwały kreacje rich mediowe, a dodatkowo oferujący możliwość natychmiastowego zakupu reklamowanych produktów – mówi Maciej Ziąbrowski.

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W 2019 roku Polacy wydali na zakupy w internecie blisko 51 mld zł, a w latach 2018-2022 wartość tego rynku ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld złotych. To oznacza, że klienci z branży e-commerce w coraz większym stopniu poszukiwać będą niestandardowych działań reklamowych.

Spot e-commerce pojawia się, w zależności od rodzaju kreacji, przed, w trakcie lub po odtworzeniu właściwego materiału wideo. W lewej części kadru podczas emisji spotu pojawia się metka informująca o produktach objętych możliwością natychmiastowego zakupu online. Inspiracją do stworzenia spotu e-commerce był spot świąteczny IKEA z 2018 roku. – Spot e-commerce pozwala na zintegrowanie działań skutkujących wzrostem świadomości marki wśród konsumentów z aspektem sprzedażowym – mówi Katarzyna Turlej, project manager IKEA.

Przedpremierowy launch spotu e-commerce dla IKEA odbył się w okresie świątecznym w Player.pl. Od stycznia nowy produkt jest dostępny w ofercie Biura Reklamy TVN Media.