Zagranica

Spotify wprowadza Galileo

Nowe narzędzie ma pomóc w planowaniu mediów.

Spotify zaprezentowało nowe narzędzie Galileo do planowania i zakupu mediów. Narzędzie ma pomóc w tworzeniu mediaplanów “szytych na miarę”. Ma to poprawić atrakcyjność Spotify w oczach m.in. agencji reklamowych.

Narzędzie na razie skierowane jest do podmiotów europejskich. Spotify zdecydował się na wprowadzenie narzędzia w związku z dynamicznym wzrostem rynku mediów cyfrowych w porównaniu z ofertą na rynku amerykańskim, gdzie dominują Pandora i Apple Music.
Na podstawie niezależnych badań wykonanych przez TNS na zlecenie Spotify 14,4 proc. badanych zadeklarowało chęć korzystania bezpłatnie ze Spotify, jeśli w zamian za to będzie słuchało reklam.
Galileo to narzędzie do planowania mediów, które ma zapewniać wgląd do domów mediowych. Galileo ma być przydatne również wtedy, kiedy agencje zażądają wglądu do danych dotyczących demografii i zachowań.
Analitycy przewidują, że w Wielkiej Brytanii w 2016 r. Spotify ma znaczną szansę na rozwój. Soundcloud prawdopodobnie obejmie zasięgiem 8,7 proc. użytkowników, Google Play – 5,5 proc., a Deezera będzie słuchać 3,2 proc. użytkowników.
Spotify chce być medium pomiędzy radiem internetowym a muzycznym streamingiem. Jak wykazały badania, potencjał Spotify opiera się na porach dnia: tradycyjne radio najczęściej słuchane jest o poranku, kiedy ludzie jadą do pracy i szykują się do niej – wówczas z radia korzysta 41 proc. prowadzących samochody. Spotify w swoich badaniach zauważył szczyt użytkowania między 18 a 22 – 31 proc. słuchaczy włącza go w tle, kiedy surfuje po internecie.

(Brand Republic)