Kraj

Sprite współpracuje z youtuberami

Marka pojawi się w kanałach poświęconych gamingowi.

Sprite rozpoczął stałą współpracę z twórcami trzech największych polskich kanałów dotyczących gier w YouTube w Polsce. Według Coca-Coli, właściciela marki, będzie to największa współpraca strategiczna pomiędzy brandem a kanałami YouTube na polskim rynku. Najpopularniejsi gamerzy: SKKF, Rojo i Rock, staną się ambasadorami marki, a także współtwórcami strategii działań marki Sprite w swoich kanałach.

Szeroko pojęty obszar gier w YouTube to jeden z dosyć mało dotychczas eksplorowanych rejonów komunikacyjnych. Jednocześnie to jeden z najciekawszych i najszybciej rozwijających się obszarów. Treści związane z grami wideo to druga, po muzyce, najbardziej popularna kategoria tematyczna w YouTube. W ostatnich latach czas spędzony na oglądaniu treści związanych z grami podwoił się.

– Głównym założeniem współpracy są partnerskie relacje, które dają im dużą swobodę w wykorzystaniu własnej kreatywności. Świadomie oddajemy im część kontroli w budowaniu komunikacji z uczestnikami gier, by nie stracili autentyczności i czuli swobodę ekspresji twórczej. Ta nowa forma współpracy z youtuberami będzie elementem długoterminowej strategii komunikacyjnej marki Sprite – mówi Krzysztof Pawluk, regional senior content manager z Coca-Cola Poland Services.


Za integrację współpracy z twórcami na YT odpowiada agencja Starcom, a sieć partnerska specjalizująca się w komunikacji w YT – LifeTube – współtworzy koncepcję działań na kanałach.