Zagranica

Sprzedaż Coca-Coli w górę

Koncern zanotował 42% wzrost sprzedaży w II kwartale br. i wygląda na to, że osiągnie wolumeny sprzed pandemii.

Przychody netto koncernu Coca-Cola w II kwartale br. wzrosły o 42% w ujęciu globalnym. Analitycy podkreślają, że koncern idzie we właściwym kierunku, aby osiągnąć wolumeny z okresu sprzed pandemii. Wzrost nie tylko wzmacnia stabilną pozycję rynkową firmy, ale podkreśla ożywienie rynku napojów bezalkoholowych w wielu częściach świata, chociaż kraje takie jak np. Indie nadal odnotowują wpływ COVID-19.

14% wzrost Coca-Coli w II kwartale 2021 r. w przypadku napojów bezalkoholowych jest szczególnych sukcesem, tym bardziej że kategoria ta w ostatnich latach stale obserwuje tendencję spadkową. Według najnowszego badania GlobalData (Q2-2021) 38% konsumentów aktywnie stara się ograniczyć spożycie cukru, co tworzy trudne warunki dla producentów napojów bezalkoholowych. Silna rozpoznawalność marki, obok ciągłych innowacji w marce Coca-Cola Zero Sugar, pomogła stymulować ten wzrost.

Do końca 2021 r. perspektywy są pozytywne zarówno dla Coca-Coli, jak i dla ogólnego rynku napojów bezalkoholowych. Innowacje produktowe i utrzymanie silnego wizerunku marki mają kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu i utrzymania atrakcyjności konsumentów – uważają analitycy. 

 (GlobalData Media Centre)