Zagranica

Sprzedaż FMCG w Wielkiej Brytanii ze spadkiem po otwarciu branży gastro i hoteli

W ciągu pierwszych czterech tygodni od ponownego otwarcia sektora hotelarskiego w Wielkiej Brytanii całkowita sprzedaż detaliczna spadła o 2,7%, podczas gdy sprzedaż artykułów spożywczych spadła o 6,7%.

Jak wykazały badania NielsenIQ w okresie czterech tygodni badanym do 22 maja, czyli w okresie liczonym od ponownego otwarcia sektora hotelarskiego w Wielkiej Brytanii, całkowita sprzedaż detaliczna spadła o 2,7%, podczas gdy sprzedaż artykułów spożywczych spadła o 6,7%. W Wielkiej Brytanii rząd zezwolił na otwarcie restauracji, pubów i hoteli, a od 17 maja goście mogą spożywać posiłki w pomieszczeniach zamkniętych.
Pomimo spadku sprzedaży artykułów spożywczych w ciągu czterech tygodni to liczona rok do roku sprzedaż detaliczna żywności jest wciąż wyższa o prawie 11% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.,
Wraz z zakończeniem ograniczeń dotyczących niepotrzebnych podróży dane NielsenIQ pokazują, że wizyty w sklepach wzrosły o 20% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

(Marketing Week)