Kraj

Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej 10 proc. w dół

W sezonie największy producent piwa zanotował wolumenowy spadek sprzedaży o jedną dziesiątą. Powodem wysoka baza porównawcza z ub.r. i silna konkurencja.

Południowoafrykański koncern browarniczy SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej, największego w Polsce producenta i sprzedawcy piwa m.in. takich marek jak: Tyskie, Żubr oraz Lech, ogłosił, że w ciągu sześciu miesięcy – od kwietnia do września br. – wolumen sprzedaży w Polsce, w porównaniu z ub.r., spadł o 10 proc.

W raporcie SABMillera czytamy, że oprócz pogody, która wpływała na cały rynek (późna i raczej chłodna wiosna, wczesna i chłodna jesień), jest to efekt wysokiej skali porównawczej. W 2012 r., szczególnie w kwietniu i maju, producenci piwa realizowali wysoką sprzedaż przed finałami piłkarskich mistrzostw Euro 2012. Marketer jako przyczynę spadków wskazuje także silną konkurencję na polskim rynku.