Grupa IKEA ogłosiła wyniki finansowe za 2013 r. Zysk netto wzrósł
o 3,1 proc. do 3,3 mld euro. Grupa zapewnia, że dzięki temu zwiększyła swój udział rynkowy prawie we wszystkich krajach, w których działa. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano
w Chinach, Rosji i w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wartość sprzedaży wzrosła
o 9 proc. w porównaniu z rokiem finansowym 2012 i wyniosła ponad 2 mld zł. Na całym świecie sklepy IKEA odwiedziło 684 mln klientów.
Wartość sprzedaży w Grupie IKEA wzrosła o 3,1 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem finansowym i osiągnęła poziom 27,9 mld euro. Jak zapewnia firma, razem z dochodami z wynajmu powierzchni w należących do Grupy centrach handlowych, całościowy przychód wyniósł 28,5 mld euro (wzrost o 3,2 proc.). Największymi rynkami były Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Rosja oraz Szwecja. Polska natomiast jest trzecim najbardziej dynamicznie rosnącym rynkiem, po Chinach i Rosji.
Grupa podkreśla, że jej długofalowym celem jest stały wzrost wartości sprzedaży pozwalający uzyskać poziom 50 mld euro w 2020 r. Kluczowe w osiągnięciu tego celu są duże rynki wschodzące. W roku finansowym 2013 Grupa IKEA otworzyła dwa nowe sklepy w Chinach.