Zagranica

Sprzedaż wielokanałowa rośnie

Detaliści w Niemczech powinni zwracać większą uwagę na to, jak konsumenci poszukują informacji o produktach i w jaki sposób je kupują.

Raport dotyczący niemieckiego handlu, przygotowany przez firmy GfK i Accenture, wskazuje, że będzie rosła rola sprzedaży wielokanałowej, czyli takiej, gdzie konsument zdobywa wiedzę o produkcie z jednego źródła, a kupuje z innego.

Przychody generowane w ten sposób wyniosły w kategorii nieżywnościowej w ub.r. 14 mld euro, czyli 10 proc. sprzedaży ogólnej.

W segmencie sprzętu elektronicznego aż 20 proc. przychodów generowano w ten sposób, w segmencie odzieży – 5 proc.

GfK szacuje, że w 2015 r. sprzedaż wielokanałowa wzrośnie o dalsze 80 proc. (17-proc. udział w rynku), a w segmencie komputerów osiągnie 44 proc.

Firma wskazuje też, że największym beneficjentem tego trendu mogą być detaliści tradycyjni.

(warc.com)