Kraj

Stanowisko 24/7Communication w sprawie akcji McDonald's Polska

- VML (przy całym szacunku dla dorobku agencji) nie ma jednak monopolu na śpiewanie komentarzy czy to z Twittera, YouTube'a czy Facebooka - czytamy w oświadczeniu przesłanym przez agencję.

W związku z publikacją pt.: “Akcja McDonald’s “inspirowana” kampanią nagrodzoną w Cannes”, która ukazała się 7 sierpnia br. w MMP24, agencja 24/7 Communication przesłała do redakcji “Media & Marketing Polska” następujące oświadczenie (pisownia oryginalna):

“Trudno nam komentować fakt, że wykorzystaliśmy w konkursie dla fanów zjawisko istniejące w internecie od dłuższego czasu. Kampania VML Wendy Pretzel Burger jest oczywiście najlepiej wypromowaną kampanią o śpiewaniu komentarzy na świecie. Szeroko promowana również przez samego Facebooka. Oczywiście znamy ten case i na pewno go szanujemy. VML (przy całym szacunku dla dorobku agencji) nie ma jednak monopolu na śpiewanie komentarzy czy to z Twittera, YouTube’a czy Facebooka. Równie dobrze można by posądzić o plagiat: CeziKa, który stworzył piosenkę z nienawistnych komentarzy na JoeMonster, całe rzesze youtuberów śpiewających komentarze fanów, a nawet twórców specjalnego bloga: “We sing your tweets”. To, że ktoś zdecydował się zaśpiewać komentarze fanów wyłonione w konkursie, oznacza tylko tyle, że zostało wykorzystane w komercyjnych celach pewne szersze zjawisko, które istnieje w Internecie od dawna”.

Marcin Dąbrowski, senior account manager 24/7 Communication