Kraj

Starbucks i wydawnictwo Czarna Owca we wspólnym projekcie promocyjnym

Sieć kawiarni i wydawnictwo będą wspólnie promować styl życia oparty na czerpaniu przyjemności z kawy i lektury książek.

Wydawnictwo Czarna Owca, które w Polsce wydało wiele kontrowersyjnych, ale również bestsellerowych tytułów (m.in. kryminały Stiega Larssona, Asy Larsson i Camilli Läckberg), ruszyło ze wspólnymi działaniami cross-promocyjnymi z siecią kawową Starbucks.

Pierwsze wspólne działania były podejmowane w marcu, ale obie firmy nie zdecydowały się na ich silniejsze wsparcie promocyjne. Aktywności skupiają się wokół specjalnie utworzonego klubu książkowego, który funkcjonuje w różnych kawiarniach na terenie kraju. Wspólne działania cross-promocyjne będą intensyfikowane podczas wzmacniania działań komunikacyjnych skupionych wokół nowych tytułów na rynku. Najbliższe takie działania będą podejmowane przy okazji promocji “Poradnika” Marii Rotkiel. Główna komunikacja będzie skupiała się w Facebooku – wydawnictwo i Starbucks będą organizować specjalne konkursy i spotkania dla moli książkowych, a także dla tych, którzy swoje ulubione lektury mają jeszcze przed sobą. W ramach wspólnych działań do książek będą dodawane specjalne zakładki, na terenie kawiarni Starbucksa będą organizowane spotkania autorskie i dyskusje. Współpraca obu podmiotów ma charakter elastyczny i w planach ma być długofalowa. Działania promocyjne ustalane są zgodnie z planem wydawniczym. Promowane będą zarówno beletrystyka dla kobiet, kryminały, jak i literatura piękna.