Zagranica

Starbucks przejął Teavana za 620 mln dolarów

Kawowy potentat Starbucks przejął dystrybutora luksusowych gatunków sypanej herbaty, firmę Teavana. Kwota transakcji to 620 mln dolarów w gotówce.

Starbucks jest już właścicielem brandu herbacianego Tazo – pierwsze bary herbaciane pod tym brandem pojawiły się w USA na początku br. Teavana sprzedaje obecnie swoje produkty w ponad 300 sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych na terenie całych St. Zjednoczonych. Przedstawiciele Starbucksa już zapowiedzieli, że sieć dystrybucji herbat Teavana zostanie poszerzona poza wspomniane centra i zapewne będzie mieć taką formułę jak bary Tazo. Analitycy rynku herbacianego (wg ich szacunków jest on wart globalnie ok. 40 mld dol.) są przekonani, że bary pod brandem Teavana pojawią się też w bliskiej przyszłości poza USA.

 

(BrandRepublic)