Zagranica

Starbucks stawia na Europę

Kawowy gigant po reorganizacji biznesu w USA chce skupić się na zmianach na Starym Kontynencie.

Obecnie cały region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) generuje ok. 10 proc. globalnych przychodów Starbucksa, ale tylko 2 proc. zysku. Menedżerowie sieci sami przyznają, że wynika to z “braku inwestycji w ten region i wielu błędów z przeszłości”.

Plan firmy zakłada m.in. poprawę jakości espresso i napojów opartych na espresso, gdyż właśnie ten rodzaj kawy jest szczególnie ceniony przez Europejczyków. Pojawią się też elementy dostosowane do lokalnej specyfiki. Już teraz we Francji Starbucks rozpoczął sprzedaż specjalnej odmiany mieszanki do espresso, na tym rynku pojawią się też kanapki z foie gras. Z kolei w Wielkiej Brytanii w ofercie znajdą się sandwicze z bekonem.

Menedżerowie Starbucksa oceniają rynek europejski jako bardzo trudny. Panuje tu duża konkurencja zarówno ze strony niezależnych kawiarni, jak i sieci takich jak Costa Coffee. Także sytuacja ekonomiczna nie jest najlepsza. Z drugiej jednak strony Europejczycy kochają kawę dobrej jakości i są skłonni za nią płacić.

(NRF SmartBiref)