Kraj

Reklama

Top news

Starcom i Zenith dominują w nowym raporcie RECMA

EssenceMediacom, Value Media, Spark Foundry i Wavemaker mają ocenę "wysoką".

RECMA opublikowała najnowszy raport “Qualitative Evaluation” dla rynku polskiego. Tylko dwie agencje uzyskały ocenę “dominującą” i obie należą do Publicis Groupe – Starcom (21 pkt) i Zenith (20 pkt). Ocenę “wysoką” otrzymały cztery agencje: EssenceMediacom (WPP/GroupM – 19 pkt), Value Media (Group One – 19 pkt), Spark Foundry (Publicis Groupe – 16 pkt) i Wavemaker (WPP/GroupM – 16 pkt).

Biorąc pod uwagę grupy mediowe, to na czele znajduje się Publicis Groupe – ma 57 pkt. Za nim straty odrabia GroupM z 44 pkt. Miejsce trzecie zajmuje Dentsu – 21 pkt. 19 pkt ma Group One, 10 pkt – Havas Media Group, 9 pkt – Mediabrands i 8 pkt – Omnicom.

Raport opiera się na 18 KPI. W najnowszej wersji zaktualizowano większość wskaźników w następujących kryteriach: compitches 2022: konkurencyjność w prezentacjach wyróżniających działające agencje w Polsce (VS global) – wygrane, odejścia i retencje; saldo new-biz 2022 cały rok + styczeń 2023 (niektóre kluczowe ruchy powyżej 10 mln euro w 2022: Pepsi, Rossmann, Zalando, L’Oréal, Skyshowtime, Santander, Mondelez, Shopee, Lidl digital) – bez retencji; wzrost portfela klientów (prognozowana aktywność 2022); nagrody w ciągu trzech lat i zmiany najwyższego kierownictwa; zasoby: liczba pracowników w dziale cyfrowym, danych i analityki, treści i wydarzeń oraz koordynacja międzynarodowa.