Kraj

Starcom najlepszy w nowym biznesie po pierwszej połowie roku

Starcom jako lider zestawienia COMvergence ma na plusie 2,2 mld dol.

Starcom (Publicis Groupe) ma najlepszy wynik w nowym biznesie za pierwszą połowę 2021 r. – wynika z danych COMvergence, które w swojej metodologii zalicza również utrzymanie budżetów. Starcom jako lider zestawienia ma na plusie 2,2 mld dol. Największym zwycięstwem Starcomu było zdobycie obsługi koncernu Stellantis.

Miejsce drugie ma Initiative (Mediabrands) z 1,4 mld dol. dodatkowo na koncie, głównie za sprawą wygranej w przetargu T-Mobile w Stanach Zjednoczonych.

Miejsce trzecie zajęły dwie agencje – Zenith i OMD, które mają po równo 872 mln dol. więcej. Top 5 agencji zamyka Mindshare (+500 mln dol.).

Biorąc pod uwagę poszczególne holdingi, to najlepszy wynik w new business notuje Publicis Groupe (+3 mld dol.). Za nim są: Mediabrands (+1,5 mld dol.), Omnicom (+720 mln dol.). Stawkę zamykają Havas Media (+480 mln dol.) i GroupM (+255 mln dol.). Wyników dla Dentsu nie podano.