Kraj

Starcom: Spadek rynku TV wyhamowuje

TV Polsat: Druga połowa roku powinna być lepsza.

Według szacunków domu mediowego Starcom rynek reklamy telewizyjnej w tym roku jest w słabszej kondycji niż w ub.r. Po pierwszej połowie br. wydatki na reklamy TV wyniosły 2,159 mld zł netto, o 1,8% (39 mln zł) mniej niż w I poł. ub.r. Ale jest i dobra wiadomość – jego spadek wyhamowuje. W pierwszym kwartale br. spadek rynku wyniósł bowiem 3,1% – do 965 mln zł, podczas gdy w ostatnim kwartale zmalał już tylko 0,7% – do 1,194 mld zł.

– Wierzymy, że druga połowa roku ma szansę przynieść lepsze rezultaty, dlatego podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w całym roku – przewiduje Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat, jednego z dwóch obok grupy Discovery TVN największych komercyjnych nadawców telewizyjnych w kraju.

 W całym ub.r. rynek reklamy telewizyjnej urósł o 6,3% – do 4,415 mld zł.