Ruszyły zgłoszenia do YouTube Works Awards 2022. To druga edycja konkursu organizowanego przez Google w partnerstwie z Kantarem. Konkurs wyłoni najbardziej kreatywne, a jednocześnie skuteczne polskie kampanie na YouTube. Zgłoszenia, które są bezpłatne, trwają do 31 sierpnia, a laureaci zostaną ogłoszeni podczas gali w listopadzie.

Celem YouTube Works Awards jest wyróżnienie najbardziej kreatywnych, a jednocześnie efektywnych polskich kampanii na YouTube, które były wyświetlane od lipca 2021 do czerwca 2022 r. Zwycięzcami pierwszej polskiej edycji konkursu, która odbyła się w 2021 r., zostały m.in. kampanie: “Porozmawiajmy o PIE@#&%!$” ING Banku Śląskiego, “Fanatyk. Historia prawdziwa” Grupy Olx, “Stop kobietobójstwu” Centrum Praw Kobiet oraz współpraca Pyszne.pl i Kanału Sportowego na Euro 2020. Grand prix jury przyznało kampanii “Random. Wieloplatformowa historia miłosna” marki Storytel.
– Już pierwsza edycja YouTube Works pokazała jak kreatywne, a jednocześnie efektywne potrafią być kampanie tworzone w Polsce. W tym roku po raz kolejny chcemy to udowodnić – mówi Olga Kudryk, marketing manager, Google. – Na YouTube to właśnie siła kreacji decyduje o sukcesie kampanii i zaangażowaniu odbiorców. Dlatego w tym roku dzięki nowym kategoriom chcemy jeszcze bardziej kompleksowo spojrzeć na działania marketingowe na platformie i docenić te przełomowe, wyznaczające nowe kierunki w komunikacji.
Podobnie jak w ubiegłym roku swoje projekty do YouTube Works Awards mogą zgłaszać zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy. Tegoroczna edycja została rozbudowana o nowe kategorie przeznaczone dla organizacji non profit oraz małych i średnich firm. W ramach kategorii art & culture wyróżnione zostaną zaś kampanie, które wykorzystują różne formy sztuki lub promują kulturę.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbył się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 r. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 r. do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.
Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 31 sierpnia 2022 r., wypełniając formularz na stronie YouTube Works: https://yt.be/workspl.
“Media Marketing Polska” jest partnerem konkursu.