Kraj

Reklama

Marketing

Top news

Startuje Adaily – asystent AI do researchu marketingowego

Adaily zostało stworzone, aby wspierać pracowników agencji, marketerów oraz freelancerów w ich codziennej pracy.

Kilka tygodni po rozpoczęciu fazy beta startuje pełna wersja Adaily – chatbota opartego na
GPT, który ma pomagać w marketingowym desk research. To inteligentny asystent dostępny w trybie 24/7, który w szybki i prosty sposób pomaga znaleźć inspiracje do działań marketingowych.

Adaily zostało stworzone, aby wspierać pracowników agencji, marketerów oraz freelancerów w ich codziennej pracy. Jak deklarują twórcy narzędzia, zespół skorzystał z własnych doświadczeń zdobytych przez dziesięć lat w branży reklamowej, wyników testów beta z 100 użytkownikami, a także wywiadów 1:1 z 40 przedstawicielami grupy docelowej. Na podstawie tych badań stwierdzono, że desk research jest często wykonywaną (nawet codziennie) czynnością przez niemal wszystkich w branży, często postrzeganą jako uciążliwą lub rutynową. Dobrze przeprowadzony research to półprodukt, który następnie jest wykorzystywany w pracy koncepcyjnej. Dotychczas nie stworzono rozwiązania, które umożliwiałoby łatwe znalezienie inspiracji marketingowych. Istniejące bazy danych są trudne do przeszukania, często z powodu niepewności co do odpowiednich słów kluczowych. Adaily, asystent AI, ma stanowić odpowiedź na to wyzwanie. Komunikuje się w naturalnym języku, rozumie kontekst i terminologię
branżową. Ma dostęp do autorskiej bazy wiedzy, która śledzi ponad 1 tys. kampanii, a liczba ta stale rośnie. Są to uznane kampanie międzynarodowe z ostatnich trzech lat, w tym istotna część kampanii jest z Polski. Adaily jest dostępne przez przeglądarkę internetową w wersji na komputery i urządzenia mobilne. Adaily wykorzystuje chatbota napędzanego przez GPT-4 oraz framework Langchain. Dzięki temu korzysta z potencjału bazy danych opartej na wektorach, co umożliwia wyszukiwanie w kontekście, a nie tylko za pomocą słów kluczowych.

Adaily jest tworzone przez trzyosobowy zespół założycielski. Piotr Bombol ma 10-letnie doświadczenie w marketingu. W przeszłości pracował w DDB i Deloitte, a przez ostatnie sześć lat prowadził własną agencję Gameset. Pracował nad Adaily samodzielnie od lutego, a teraz dołączyli do niego Mateusz Kaszyk i Jakub Osika. Kaszyk ma 10-letnie doświadczenie w IT, budował aplikacje w firmach takich jak HSBC czy IBM. Obecnie jest także inwestorem w Samana Group. Osika to entuzjasta AI oraz ekspert Large Language Models. Z programowaniem jest związany od 12 lat, w czasie których pracował m.in. dla Sabre i Toptal. Kaszyk i Osika od pięciu lat wspólnie tworzą projekty IT w branży start-upów.