Kraj

Staszek i Renatka dawcami organów

Rusza kolejna odsłona kampanii edukacyjnej #zanimzostanezombie.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FZtuAw0frQ6U%22%7D
Ruszyła kolejna odsłona akcji #zanimzostanezombie. Pierwsza odsłona kampanii edukacyjno-informacyjnej miała miejsce w październiku ubiegłego roku (MMP24 z 7 października 2014). 
Telewizja Fox wraz z partnerem Dawca.pl po raz drugi organizuje akcję, która ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie transplantologii oraz zachęcenie do podpisywania tzw. oświadczeń woli. Dzięki popularności serialu “The Walking Dead”, emitowanego na kanale Fox, inicjatywa ma szansę zyskać jeszcze szerszy zasięg.
“Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie” – to hasło przewodnie akcji #zanimzostanezombie, która ruszyła z początkiem października. Hasło akcji nawiązuje do postaci występujących w serialu “The Walking Dead”, opowiadającym o walce bohaterów o przetrwanie i zachowanie człowieczeństwa w świecie opanowanym przez zombie. Telewizja Fox, wspierana przez kampanię świadomego dawstwa Dawca.pl, zaprezentowała nową odsłonę strony www.zanimzostanezombie.pl, z której można pobrać oświadczenia woli, a wypełniając je, wesprzeć szczytną ideę. W tym roku ambasadorowie kampanii – zombie Staszek i Renatka – wspierają inicjatywę, zachęcając w spocie promocyjnym do zrobienia czegoś dobrego, zanim będzie za późno.
Podczas pierwszej edycji akcji zostało rozdanych ok. 5 tys. oświadczeń woli, czyli pisemnych deklaracji chęci oddania narządów oraz tkanek do przeszczepienia po śmierci.
W 2014 r. specjalną strefę #zanimzostanezombie na Dworcu Centralnym w Warszawie odwiedziło ponad 1000 osób. Na miejscu mogły one porozmawiać z ekspertami Dawca.pl zaangażowanymi w projekt, poznać wyniki najnowszych badań ośrodka PBS dotyczących postrzegania tematyki transplantologii przez Polaków, a także otrzymać oświadczenia woli.
Za kreację akcji odpowiada K2. Media na potrzeby działań kupuje Vizeum.