Marka belgijskiego piwa Stella Artois wystartowała z nietypowymi działaniami promocyjno-wizerunkowymi. Brand stworzył symfonię szklaną i zagrał ją na czterech ekskluzywnych instrumentach muzycznych wykonanych z robionych na zamówienie kielichów.
Belgijka marka piwa premium znana jest ze swojego zamiłowania do sztuki i elegancji. Na potrzeby tych działań firma współpracowała z Andym Cavatortą, rzemieślnikiem znanym z budowy niecodziennych instrumentów i wykorzystania nietypowych materiałów. Na niezwykłym szklanym instrumencie zagrał zespół indie rock Cold War Kid.
Zaprojektowanie i wykonanie czterech dużych instalacji z elementów szklanych trwało rok, a każdy z nich ma inną nazwę: Pyrophone, Hive, Star Harp i Violina. Aby połączyć kielichy, artysta użył m.in. drewna, bawełny i metalu. Dźwięk można wytworzyć za pomocą różnych technik, począwszy od ogrzania poszczególnych części instrumentu, aż po uderzenia pałeczek.
W związku z realizacją projektu powstała specjalna strona internetowa, która ze szczegółami opisuje, jak powstaje dźwięk w każdym z instrumentów. Np. mechanizm działania gwiezdnej harfy opiera się na zasadach, jakimi rządzi współdziałanie ze sobą planet Układu Słonecznego.
(Popsop)