Zagranica

Stella Artois z symfonią jak w Wielkiej Improwizacji

W nowej kampanii marketer tworzy "harmonię szklaną" z pucharów do napoju.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FPClQu1I3BAY%22%7D
Marka belgijskiego piwa Stella Artois wystartowała z nietypowymi działaniami promocyjno-wizerunkowymi. Brand stworzył symfonię szklaną i zagrał ją na czterech ekskluzywnych instrumentach muzycznych wykonanych z robionych na zamówienie kielichów.

Belgijka marka piwa premium znana jest ze swojego zamiłowania do sztuki i elegancji. Na potrzeby tych działań firma współpracowała z Andym Cavatortą, rzemieślnikiem znanym z budowy niecodziennych instrumentów i wykorzystania nietypowych materiałów. Na niezwykłym szklanym instrumencie zagrał zespół indie rock Cold War Kid.

Zaprojektowanie i wykonanie czterech dużych instalacji z elementów szklanych trwało rok, a każdy z nich ma inną nazwę: Pyrophone, Hive, Star Harp i Violina. Aby połączyć kielichy, artysta użył m.in. drewna, bawełny i metalu. Dźwięk można wytworzyć za pomocą różnych technik, począwszy od ogrzania poszczególnych części instrumentu, aż po uderzenia pałeczek.
W związku z realizacją projektu powstała specjalna strona internetowa, która ze szczegółami opisuje, jak powstaje dźwięk w każdym z instrumentów. Np. mechanizm działania gwiezdnej harfy opiera się na zasadach, jakimi rządzi współdziałanie ze sobą planet Układu Słonecznego.

(Popsop)