Kraj

Świstuniuk zastąpiła Piekarskiego w Infor Biznesie

Wydawca "Dziennika Gazeta Prawna" ma nowego prezesa. Z tytułem rozstał się menedżer, który od początku koordynował przebieg fuzji.

Dariusz Piekarski nie jest już prezesem spółki Info Biznes, wydawcy “Dziennika Gazety Prawnej”. W oficjalnym oświadczeniu firmy podano, że “jego odejście jest związane z zakończeniem kolejnego etapu przemian w “Dzienniku Gazecie Prawnej” oraz wzmacnianiem działań w kierunku realizacji strategii internetowej”.

Spółka nie udziela dodatkowych komentarzy w tej sprawie. Dariusz Piekarski stwierdził jedynie, że połączenie “Dziennika” i “Gazety Prawnej” było trudnym przedsięwzięciem, lecz zarówno pod względem sprzedażowym, jak i aktywności w internecie spółka odnotowuje wzrosty. Na razie nie podaje swoich planów zawodowych.

Według nieoficjalnych komentarzy wydawnictwo zakładało wypracowanie kilku milionów złotych zysku, co mogło być trudne do osiągnięcia w obecnych warunkach rynkowych. Niedawne uruchomienie tygodnika specjalistycznego “Informator Prawno-Podatkowy” (Infor Ekspert) przez część obserwatorów rynku odbierane jest jako tzw. wyjście awaryjne w momencie ewentualnego podjęcia decyzji o zaprzestaniu wydawania “Dziennika Gazety Prawnej”.

Prezesem Infor Biznesu została Ewa Świstuniuk, dotychczasowy wiceprezes. Pełni jednocześnie funkcję członka zarządu Infor PL, do którego należy Infor Biznes. Do zarządu Infor Biznesu powołani zostali na stanowiska wiceprezesów Jan Jaworowski, który będzie nadzorował obszar internetu, oraz Bohdan Gawroński odpowiedzialny za sprawy wydawnicze i kontent. Odejście Dariusza Piekarskiego było konsultowane z przedstawicielami Axel Springer Polska, właściciela 49 proc. udziałów w Infor Biznesie.

Piekarski z Inforem związany był od stycznia 2008 r., początkowo jako dyrektor Wydawnictwa Gazeta Prawna, następnie jako wiceprezes i prezes spółki Infor Biznes. Przypomnijmy, że w połowie wakacji z zarządu spółki odszedł także Dominik Tzimas, dotychczasowy wiceprezes Infor Biznesu.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem “Dziennika Gazety Prawnej” w I półroczu wyniosła 93,7 tys. egz. Połączony tytuł pojawił się na rynku 14 września 2009 r. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku dziennik zarobił na reklamach 35,3 mln zł.