Udostępnienie 5G na obszarze całych Stanów Zjednoczonych jest promowane w nowej kampanii reklamowej stworzonej in-house, która obejmie m.in. telewizję, radio, cyfrowe audio i media społecznościowe. W spocie pojawiają się zatrudnieni w firmie inżynierowie przedstawiający fachowo zalety technologii 5G – zabieg, który T-Mobile zastosował za przykładem konkurencyjnego Verizonu.
Różnica szybkości przesyłu danych w urządzeniach z technologią 5G i 4G jest znaczna. Ta pierwsza technologia pozwala na pobranie filmu “Baywatch” w mniej niż 30 sekund, w porównaniu z około godziną w przypadku 4G. Nie ma natomiast dużej różnicy cen między telefonami 4G i 5G – telefon 5G kosztuje dziś ok. 800-1000 dol.
Chociaż koncepcja większej prędkości jest atrakcyjna, to konsumenci trzymają obecne urządzenia dłużej, a nowych zastosowań 5G, które zyskałyby masowy aplauz, nie ma wielu. Pojawienie się 4G było przełomem, gdyż pozwoliło na błyskawiczny rozwój aplikacji mobilnych, takich jak Uber, oraz korzystanie z e-commerce i mediów społecznościowych na smartfonach.
T-Mobile zamierza zachęcić kupujących telefony w okresie świątecznym do przejścia na wersję 5G, oferując nowym abonentom smartfon Samsung Note 10+ 5G lub OnePlus 7T Pro 5G McLaren gratis, pod warunkiem oddania w rozliczeniu dotychczasowego telefonu, który znajduje się na liście akceptowanych urządzeń.
(AdAge.com)