Kraj

T-Mobile najprawdopodobniej pozostanie sponsorem Ekstraklasy

Organizator rozgrywek i dotychczasowy sponsor deklarują wolę przedłużenia współpracy.

T-Mobile najprawdopodobniej pozostanie sponsorem Ekstraklasy
Wszystko wskazuje na to, że Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej T-Mobile, pozostanie sponsorem piłkarskiej Ekstraklasy zapewne na kolejne dwa sezony.

T-Mobile jest sponsorem Ekstraklasy od lipca 2011 r. (wcześniej liga przez trzy lata nie miała sponsora tytularnego). Obecny kontrakt kończy się w czerwcu br. Operator i spółka Ekstraklasa SA, organizator rozgrywek najwyższej ligi piłkarskiej w kraju, negocjują przedłużenie umowy sponsorskiej na kolejne sezony. Jak pisaliśmy w MMP24 (patrz news z 19.12), do końca ub.r. PTC miała wyłączność na negocjacje.

Rzecznik prasowy Ekstraklasy na nasze pytanie, czy spółka podjęła negocjacje z innymi podmiotami zainteresowanymi sponsorowaniem rozgrywek, odpowiada: – Obie strony są zgodne odnośnie do tego, że chcą kontynuować współpracę. Wydaje się również, że osiągnęliśmy porozumienie w sprawie jej głównych założeń. W związku z powyższym w tym momencie nie czujemy potrzeby wychodzenia z ofertą do szerszego rynku.

Niemal identycznie brzmiącą odpowiedź otrzymaliśmy także z biura prasowego PTC.

Wydaje się więc, że sprawa jest przesądzona. Osobną kwestią pozostają zapisy kontraktu, które pozostaną zapewne niejawne. Ekstraklasa pracuje bowiem nad zmianami w formule rozgrywek. Mogłyby one obowiązywać już od sezonu 2013/2014. Według jednej z prawdopodobnych wersji po 30 kolejkach liga miałaby się podzielić na dwie grupy – osiem najlepszych drużyn walczyłoby o mistrzostwo, a pozostałe osiem – o utrzymanie w lidze. Oznaczałoby to kilkanaście dodatkowych meczów, a co za tym idzie także większą liczbę ekspozycji sponsora rozgrywek podczas meczów i większą liczbę transmisji.  

Jak pisaliśmy w MMP24 14.12 ub.r., spółka Ekstraklasa przejęła 100 proc. udziałów w spółce Live Park, która jest producentem sygnału transmisji meczów, co może oznaczać kolejny krok do utworzenia kanału telewizyjnego Ekstraklasy.

Prawa do transmisji meczów Ekstraklasy w maju 2011 r. kupił Canal+ Cyfrowy, operator platformy satelitarnej Cyfra+, który odsprzedaje na zasadzie sublicencji prawa do pokazywania części meczów Cyfrowemu Polsatowi, operatorowi konkurencyjnej platformy satelitarnej, i stacji Eurosport. Umowę podpisano na trzy lata (do końca sezonu 2013/2014).