Kraj

T-Mobile traci klientów kontraktowych

Bilans finansowy poprawiają przychody przejętego GTS.

Na koniec czerwca br. sieć komórkowa T-Mobile Polska obsługiwała 15,827 mln klientów, łącznie o 32 tys. więcej niż na koniec marca br. Operator traci klientów kontraktowych – w ciągu minionego kwartału ubyło mu ich 76 tys., do 6,708 mln. Liczba użytkowników ofert na kartę (prepaid) zwiększyła się w tym samym czasie o 108 tys., do 9,118 mln. A T-Mobile Polska i tak ma proporcjonalnie najniższy odsetek abonentów kontraktowych w ogólnej liczbie wszystkich obsługiwanych klientów pośród czterech głównych operatorów w kraju.

Przychody telekomu w II kwartale br. wyniosły 1,574 mld zł, o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W całym pierwszym półroczu przychody spółki wyniosły 3,176 mld zł i były wyższe o 6,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Ze swojej podstawowej działalności, czyli sprzedaży usług komórkowych, T-Mobile miał w pierwszym półroczu 2,965 mld zł przychodu (0,1 proc. wzrostu w porównaniu z pierwszą połową 2014 r.).

Bilans finansowy T-Mobile Polska poprawiają przychody przejętego w ub.r. GTS Poland, dzięki której spółka otrzymuje drugi strumień pieniędzy pochodzących ze sprzedaży usług stacjonarnych klientom biznesowym. W samym II kwartale przyniosły one 110 mln zł (wzrost o 8,9 proc. w porównaniu z I kwartałem).

Operator niezadowolony z dotychczasowej platformy komunikacyjnej rozpisał przetarg na wybór agencji fullservice’owej, a niedawno wybrał SMG Next jako agencję digitalową.

Od czerwca br. prezesem T-Mobile Polska jest Adam Sawicki, były prezes Netii, od niedawna nową dyrektor departamentu komunikacji rynkowej jest zaś Katarzyna Grzywaczewska, była dyrektor marketingu Liberty Ubezpieczenia, która zastąpiła Pawła Szarkowskiego.

5 sierpnia br. w MMP24.pl pisaliśmy o nie najlepszych prognozach dla T-Mobile na najbliższe lata.