Rok od uruchomienia darmowego komunikatora głosowo-tekstowego o nazwie Freeyah dla użytkowników marki Heyah jej operator – Polska Telefonia Cyfrowa (sieć T-Mobile) – rezygnuje z tej usługi.
Przypomnijmy: komunikator Freeyah PTC udostępniła w marcu ub.r. (pisaliśmy o tym w MMP24 06.03 ub.r.). Umożliwiał nieograniczone i bezpłatne rozmowy oraz SMS-y pomiędzy jej użytkownikami. Rozmowy odbywały się w technologii VoIP (głos jest transmitowany poprzez sieć internetową). Co więcej, korzystając z Freeyah, klient nie płacił za transmisję danych.
Jego wprowadzenie zbiegło się z gruntownym odświeżeniem wizualizacji i komunikacji marki Heyah, czemu towarzyszyła intensywna trzymiesięczna kampania reklamowa w telewizji, internecie, prasie, radiu, kinach i na outdoorze. Przygotowały ją agencja reklamowa G7, agencja interaktywna Engine i dom mediowy Starcom.
Operator zakładał, że w ciągu roku z komunikatora będzie korzystać ok. 300 tys. użytkowników. Teraz przyznaje, że zainteresowanie było mniejsze i stąd decyzja o rezygnacji z usługi.