Zagranica

Tablety Samsunga daleko za iPadami

IPady Apple sprzedają się 30 razy lepiej niż Samsunga.

Niepublikowane przed wybuchem konfliktu między firmami wyniki sprzedażowe po rozpoczęciu głośnej rozprawy ujawniają, że sprzedaż tabletów Samsunga pozostaje daleko za Apple.

Od czwartego kwartału 2010 r. Samsung sprzedał 1,43 milionów tabletów, co daje firmie 644 mln dolarów zysku (dane obejmują Galaxy Tab, Galaxy Tab 10.1 i Galaxy Tab 10.1 LTE).

Apple w tym samym czasie osiągnął wynik 19 mld dolarów zysku ze sprzedanych 34 milionów sztuk iPadów od momentu wprowadzenia ich do sprzedaży w trzecim kwartale 2010 r.

W ubiegłym roku Apple wydał 535 mln dolarów na marketing iPhone’ów i iPadów w USA. 

Po launchu pierwszego iPhone’a w styczniu 2007 r. Apple zdecydował się nie wydawać pieniędzy na reklamę, ale wykorzystał częściowo dramatyczne wydarzenia związane ze śmiercią Jobsa i ujawnienia przez niego historii powstania urządzenia.

Firma Apple stosuje od tamtego czasu marketing buzz przez product placement w programach telewizyjnych i filmach, a przed uruchomieniem kampanii w TV, na outdoorze i w prasie prowadziło akcje edukacyjne, które miały uczyć ludzi, jak obsługiwać telefon.
Od czasu swojej premiery wydatki reklamowe na iPhone’a wzrosły o 98 mln dolarów w 2008 r. do 226 mln dolarów w 2011 r.

(BrandRepublic)