
Należący od 1999 r. do francuskiego koncernu motoryzacyjnego Renault rumuński producent samochodów Dacia robi krok milowy w swojej historii. Tak przynajmniej deklaruje zarząd firmy. Będzie mieć nowe logo, nowe salony, nową stylistykę i nowe kolory, a wszystko po to, by zwiększyć atrakcyjność marki dla konsumentów.
W ciągu 18 lat Dacia sprzedała 7,5 miliona samochodów i dziś jest trzecią marką w Europie w segmencie klientów indywidualnych.
W podparyskim Le Bourget zaprezentowano wizję, według której mają być tworzone kolejne modele tej marki.
– Dacia to samochód, który chce się mieć, bo oferuje ważne funkcje, komfort, atrakcyjny wygląd i do tego jest zdecydowanie najbardziej przystępny cenowo! Czyli to, co niezbędne, bez kompromisów, atrakcyjny design bez dopłacania – opisuje Denis Le Vot, CEO Dacii.
Producent zakłada również poprawę kontaktu konsumentów z marką. Jej elementem ma być m.in. całkowita odnowa salonów sprzedaży, która już ruszyła, a której efektem ma być powstanie nowych funkcjonalnych salonów, ultramodułowych, ekoodpowiedzialnych i racjonalnie ekonomicznych. W tym celu Dacia chce łączyć obsługę w salonie z kanałami cyfrowymi, między innymi dzięki aplikacji VR na smartfony.
Dacia ma ambicję stać się marką pożądaną, a jednocześnie zachować pozycjonowanie „value for money”.