Zespół Tandem Media z Grupy Radiowej Agory przedstawił właśnie pierwsze wnioski z trzeciej edycji z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2021”.
Zasięg miesięczny podcastów wzrósł w 2021 r. do 31,3%, co oznacza, że podcastów słucha już niemal co trzeci polski internauta – prawie 9 mln osób. Co istotne, zasięg tygodniowy zwiększył się o ponad 4 p.p. w porównaniu z 2020 r., do 21,3%.
Raport „Słuchacz podcastów w Polsce 2021” pokazuje po raz kolejny, że podcasty docierają do atrakcyjnej dla reklamodawców grupy odbiorców – najwięcej jest ich w grupie wiekowej 35+, 9 na 10 osób korzystających z podcastów ma minimum średnie wykształcenie, a prawie połowa wyższe.
Z raportu wynika także, że treści zawarte w podcastach cieszą się dużym zaufaniem odbiorców, są uznawane za wartościowe i eksperckie. 25% słuchaczy podcastów deklaruje, że poświęca mniej czasu na oglądanie tradycyjnej telewizji, a 21% mniej korzysta z internetu.
Badanie, które jest podstawą dla raportu Tandem Media, zrealizowała Publicis Groupe w listopadzie 2021 r. (internauci w wieku powyżej 15 lat, N=7197, CAWI).
