Kraj

Tauron z drugą edycją kampanii edukacyjnej #Weź nie smoguj #Weź oddychaj

Jej celem jest promowanie ciepła sieciowego jako skutecznego narzędzia walki z tzw. niską emisją.

Tauron z drugą edycją kampanii edukacyjnej #Weź nie smoguj #Weź oddychaj
#Weź nie smoguj #Weź oddychaj to druga edycja kampanii edukacyjnej, skierowanej przede wszystkim do uczniów szkół podstawowych i średnich, do których Tauron dostarcza ciepło sieciowe. Jej celem jest pokazywanie młodzieży, że ogrzewanie sieciowe jest bezpieczną metodą dostarczania ciepła do domów, szczególnie w dużych aglomeracjach i skutecznym narzędziem walki z tzw. niską emisją pochodzącą głównie z domowych pieców grzewczych i lokalnych kotłowni. W filmie animowanym i e-booku (do pobrania na wezniesmoguj.tauron.pl) firma m.in. wyjaśnia, jak działa automatyka pogodowa oraz że z ciepła sieciowego można korzystać przez cały rok. Pierwsza edycja kampanii została przeprowadzona w roku szkolnym 2020/2021.

– W najbliższych latach planujemy przyłączenie do sieci ciepłowniczej średnio około 45 MW ciepła rocznie. Chcemy, aby ok. 20% przyłączeń stanowiły budynki przyłączane w ramach likwidacji smogu, czyli takie, w których dotychczas funkcjonowało ogrzewanie węglowe – wyjaśnia Wojciech Frank, wiceprezes zarządu Tauron Ciepło. Łącznie do 2026 r. sieć ma zostać rozbudowana o blisko 122 MW.