Na rynku zadebiutowała marka serów wegańskich Veganation. Jak zapewnia firma Temar, właściciel marki, od początku kreowania pomysłu o wegańskiej marce towarzyszyła koncepcja triple bottom line: uwzględnienie kwestii społecznych i środowiskowych było jej podstawą. Marce zależy również na rozwoju świadomości dotyczącej diety roślinnej wśród konsumentów.
Obecnie w portfolio marki Veganation dostępne są cztery warianty wegańskiego sera: plastry o smaku cheddara, goudy, z dodatkiem pomidora i bazylii oraz o smaku wędzonej goudy. Produkty nie zawierają konserwantów, GMO, soi, glutenu oraz oleju palmowego.
Firma zapowiada, że poszerzenie gamy produktów nastąpi już na początku stycznia 2021, a tym samym produkty Veganation będą dostępne również w innej formie. W portfolio pojawią się feta, parmezan i mozzarella do topienia na pizzy. Produkty dostępne są w cenach 4,99-6,29 zł. Obecnie produkty dostępne są we Frisco.pl, Auchan, w Makro oraz E.Leclerc. Firma pracuje też nad rozszerzeniem dystrybucji w sklepach Selgros. Na rok 2021 firma zapowiada szereg działań prokonsumenckich.
W MMP24 z 8 października informowaliśmy o intensywnej ekspansji marki produktów wegańskich Violife z portfolio Upfield.