Kraj

Tesco obniża zawartość cukru w napojach marek własnych

Nowy standard to mniej niż łyżeczka cukru w 100 ml.

Tesco obniża zawartość cukru w napojach marek własnych
Mniej niż łyżeczka cukru w 100 ml to nowy standard wprowadzony przez Tesco w napojach marki własnej. Detalista przeanalizował skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml. Jak zapewnia biuro prasowe, przed wprowadzaniem na półki produkty poddano ocenie klientów – by zapewnić, że zmiana ilości cukru nie wiąże się ze zmianą smaku.
Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10 proc. łącznie spożywanych kalorii. Biuro prasowe podkreśla, że zmiana receptur napojów Tesco ma oznaczać, że klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie 4100 ton cukru mniej.