Kraj

Tetra Pak organizuje kampanię poświęconą bezpieczeństwu opakowań

Lider na rynku opakowań startuje z działaniami edukacyjno-informacyjnymi.

Firma Tetra Pak wystartowała z rozległymi, wielomiesięcznymi działaniami edukacyjno-informacyjnymi, które mają na celu promowanie opakowań kartonowychi. Akcja realizowana jest pod hasłem “Dobre opakowanie ma znaczenie”.
W kampanii Tetra Pak będzie podkreślać, że opakowanie ma zapewniać maksymalne bezpieczeństwo dla żywności, jednocześnie pozwalając na eliminację konieczności używania konserwantów. Na opakowaniu, zgodnie m. in. z regulacjami unijnymi, muszą się również znaleźć informacje o produkcie i jego składzie. W kwestii ekologii – opakowanie musi być wykonane z surowców, które łatwo ulegają rozkładowi lub są łatwe w utylizacji, a ich transport nie zabiera zbyt wiele energii. Opakowanie musi być integralną częścią produktu – ma być łatwe w transporcie, przechowywaniu i użytkowaniu.
W ramach kampanii przygotowano raport na temat trendów żywieniowych Polaków, opracowany na podstawie badań konsumenckich. Wynika z niego, że sprzedaż żywności ekologicznej w Polsce sukcesywnie wzrasta. 84 proc. Polaków woli produkty naturalne, bez sztucznych dodatków i konserwantów, a 79 proc. badanych deklaruje, że zwraca uwagę, czy opakowanie jest ekologiczne. 6 na 10 badanych uważa, że w przyszłości wzrośnie znaczenie opakowań.
Polska jest pierwszym krajem, w którym realizowane będą działania edukacyjne. W kolejne kraje, w których wdrażane będą podobne projekty edukacyjne, to Włochy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia i Belgia. W ramach kampanii planowane są działania w mediach tradycyjnych, internetowych i społecznościowych, nawiązywanie współpracy z influencerami. Za przygotowanie działań w Polsce odpowiada agencja Grayling.

Firma Tetra Pak zatrudnia 23 tysiące osób w swoich 80 oddziałach. Firma zarejestrowała oddział w Polsce 29 marca 1990 roku, jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze.