Kraj

Tomasz Wróblewski naczelnym "Rzeczpospolitej"

Z Presspublicą rozstaje się Paweł Lisicki, który nie przyjął propozycji zachowania stanowiska naczelnego tygodnika "Uważam Rze". Spekulacje dotyczą kolejnych zmian personalnych w wydawnictwie.

Tomasz Wróblewski naczelnym "Rzeczpospolitej"
Paweł Lisicki przestał pełnić funkcję redaktora naczelnego “Rzeczpospolitej”. Jego obowiązki przejmie Tomasz Wróblewski (na zdjęciu), ostatnio będący redaktorem naczelnym “DGP”. Lisicki nie przystał na propozycję zachowania stanowiska naczelnego tygodnika “Uważam Rze”, ale będzie pełnić obowiązki na tym stanowisku do czasu uregulowania kwestii personalnych.

Grzegorz Hajdarowicz nie ukrywał, że zorganizowanie konferencji prasowej było reakcją i ustosunkowaniem się do komunikatu wydanego przez SDP, w którym przewodniczący organizacji Krzysztof Skowroński zwracał się do niego z prośbą o zachowanie stanowisk dla Pawła Lisickiego w obecnych strukturach spółki. Właściciel Presspubliki poinformował też o wynikach finansowych za dziewięć miesięcy tego roku oraz podał prognozę na pozostałe miesiące. Przychody wyniosły 162,38 mln zł, koszty ogółem 174,59 mln zł, a strata brutto wynosi 12,21 mln zł. Prognoza na koniec roku przewiduje przychody w wysokości 217,1 mln zł; koszty: 232,79 mln zł, a stratę brutto 15,60 mln zł. Za taki stan rzeczy wg zarządu spółki odpowiedzialny jest kryzys na rynku reklamy oraz spadek sprzedaży pism drukowanych. Hajdarowicz dodał, że w 2014 roku spółka ma zadebiutować na giełdzie.

W skład Presspubliki oprócz obecnych tytułów (“Rzeczpospolita”, “Uważam Rze”, “Parkiet” i “Życie Warszawy”) mają wchodzić także w przyszłości należące do Hajdarowicza magazyny “Przekrój” i “Sukces”. Presspublica ma w obecnej chwili 790 pracowników i współpracowników.

Tomasz Wróblewski pozytywnie ocenił sytuację, iż wydawnictwo jest teraz w rękach jednej osoby, co pozwoli na utrzymanie jego płynności. Nie potwierdził również spekulacji, jakoby z Presspublicą mieli rozstać się dyrektor biura reklamy “Rzeczpospolitej” Tomasz Dąbrowski oraz redaktor naczelna “Sukcesu” Agata Daniluk. Grzegorz Hajdarowicz nie wyklucza w przyszłości wprowadzenia nowych tytułów na rynek, ale jak zauważył, wymaga to czasu i przygotowań. Dodał równocześnie, że z połączenia miesięcznika “Sukces” oraz dodatku dla prenumeratorów “First Class” ma w przyszłości powstać osobny tytuł lifestyle’owy.