Kraj

TP i N ze wspólną ofertą internetowo-telewizyjną [WIDEO]

Abonenci TP zyskają dostęp do kanałów własnych N-ki i 27 kanałów HD, zaś abonenci platformy N będą mogli kupić pakiety z internetem mobilnym TP. Firmy nie wykluczają współpracy promocyjno-reklamowej.

Grupa Telekomunikacji Polskiej SA i Grupa TVN, do której należy platforma telewizji satelitarnej N, zgodnie z zapowiedziami zaprezentowały pakiety wspólnych usług.

Abonenci TP będą mogli kupić usługę dostępu do internetu wraz z pakietami kanałów telewizyjnych dostarczonych przez N. Najtańszy jest specjalnie stworzony pakiet “Witaj HD” – zawiera 48 kanałów, w tym 8 w jakości HD, i kosztuje 24 zł miesięcznie, a najdroższy – “Full HD” – obejmuje ok. 100 kanałów, w tym 27 jakości HD. W pakietach z Neostradą abonamenty telewizyjne wynoszą od 83,99 zł (najwolniejsza Neostrada 512 kb/1 Mb) do 240,90 zł miesięcznie (z najszybszą Neostradą 80 Mb/s).

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FGl6O4fhFQcc%3Fhl%3Dpl%26fs%3D1%22%7D
Niebawem TP ruszy z kampanią reklamową nowej oferty. Kreację przygotowała agencja Publicis, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.

TP SA ma blisko 2,8 mln użytkowników Neostrady i planuje, że do końca przyszłego roku będzie ich mieć co najmniej 3 mln. 570 tys. z nich wybrało pakiety z telewizją. Operator do końca 2012 r. chce mieć 1 mln klientów usług telewizyjnych. Maciej Witucki, prezes Grupy TP, podczas wczorajszej prezentacji podtrzymał te prognozy.

W porównaniu z dotychczasową ofertą telewizyjną (ok. 50 kanałów) abonenci TP uzyskują dostęp do kanałów własnych N (takich jak nFilm, nSport), a przede wszystkim do 27 kanałów HD, których operator nie miał dotąd w ofercie. 

Z kolei platforma N swoim abonentom zaoferuje trzy pakiety telewizyjne (Świat HD, Film HD oraz Full HD) z ofertą internetu mobilnego TP Orange Free w cenie od 72 do 210 zł miesięcznie (w zależności od pakietu). Platforma N ma obecnie ok. 900 tys. abonentów. Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, nie chciał prognozować tempa spodziewanego wzrostu bazy abonenckiej.

Obie spółki szacują, że współpraca przyniesie im oszczędności rzędu 100 mln zł EBITDA dla każdej z nich. Kluczowy dla rynku telewizji płatnej jest IV kwartał. Na niego przypada blisko połowa nowych aktywacji w ciągu roku. TP SA i platforma N będą rozmawiały na temat współpracy promocyjno-reklamowej w kontekście wspólnych usług.