Kraj

Trzy marki Pernod Ricard już mogą używać godła "Polska Wódka"

Wyborowa, Luksusowa i Pan Tadeusz spełniają wymogi nowej Ustawy o wyrobie napojów spirytusowych.

Trzy marki Pernod Ricard już mogą używać godła "Polska Wódka"
Po latach debat na forum branży spirytusowej, międzyresortowych uzgodnień, dyskusji w komisjach sejmowych i senackich została przyjęta regulacja określająca warunki produkcji polskiej wódki. Zgodnie z wchodzącą w życie 
13 stycznia 2013 r. nowelizacją Ustawy o wyrobie napojów spirytusowych 
”Polska Wódka/Polish Vodka” to produkt wytwarzany na terenie Polski, powstający wyłącznie z tradycyjnych zbóż uprawianych na terenie kraju – żyta, pszenicy, pszenżyta, owsa, jęczmienia albo ziemniaków. Nie wszystkie krajowe marki wódki spełniają te wymogi i nie będą mogły używać nazwy “Polska Wódka”.

Jednocześnie Stowarzyszenie Polska Wódka – Polish Vodka Association (PVA) wprowadza oznaczenie graficzne mające podkreślić i zagwarantować, że dany produkt to “Polska Wódka/Polish Vodka”. 


Jako pierwsze marki godło “Polska Wódka/Polish Vodka” na swoich butelkach umieściły trzy wódki z portfolio Pernod Ricard Polska: wódka Wyborowa, Luksusowa i Pan Tadeusz. Działania te zostaną wsparte kampanią informacyjną na butelkach i w punktach sprzedaży. Na butelce wódki Wyborowa znajdzie się też specjalna zawieszka, dodatkowa etykieta boczna pojawi się na butelce Luksusowej, a na froncie butelki Pan Tadeusz znajdzie się specjalna naklejka. Marki otrzymają silne wsparcie w prasie handlowej i działaniach PR.