Kraj

Media

Top news

TVP nie odrobiła covidowych strat reklamowych

W 2021 r. wpływy reklamowe publicznego nadawcy były o 9,6% wyższe niż w 2020 r., ale niższe niż w przedcovidowym 2019 r.

Telewizja Polska SA w zeszłym roku uzyskała 844 mln zł przychodów z reklam – wynika z danych opublikowanych przez nadawcę. To o 9,6% więcej niż w 2020 r., kiedy w reakcji na pandemię COVID-19 załamał się cały rynek reklamowy.

Przypomnijmy, że według szacunków grupy reklamowej Publicis rynek reklamy telewizyjnej w zeszłym roku urósł o 11,5% (do wartości 4,454 mld zł).

Wpływy reklamowe publicznego nadawcy można także porównać z rezultatami Telewizji Polsat, największego komercyjnego nadawcy w Polsce, który w zeszłym roku wypracował 1,272 mld zł przychodów reklamowych, o 13,2% więcej niż w 2020 r. TVN (Warner Bros. Discovery), trzeci z największych nadawców telewizyjnych, nie upublicznia swoich wyników.

Podsumowując ubiegłoroczne wpływy reklamowe TVP, można też wskazać, że były one o 3,4% niższe niż w 2019 r., czyli przed pandemią. Cały rynek zaś odrobił te straty – w 2019 r. jego wartość oszacowano na 4,382 mld zł, w ub.r. o 1,6% wyższą.

Podobnie jak w latach ubiegłych utrzymanie TVP zapewniają wpływy od skarbu państwa (abonament RTV i w większym stopniu tzw. rekompensaty za ustawowe zwolnienie np. osób starszych z tych opłat). W zeszłym roku wpływy budżetowe do TVP wyniosły tyle samo co w 2021 r., czyli 2,04 mld zł.