Przetargi

TVP poszuka partnera, który dostarczy badania telemetryczne

Telewizja Polska zamierza udzielić zamówienia na przeprowadzanie i dostarczanie wyników badań telemetrycznych na potrzeby pomiarów widowni i rozliczeń z reklamodawcami.

Telewizja Polska przesłała komunikat, w którym informuje, że “ogłasza dialog techniczny na pomiar badań telemetrycznych”. Nadawca zamierza udzielić zamówienia na przeprowadzanie i dostarczanie wyników badań telemetrycznych na potrzeby pomiarów widowni i rozliczeń z reklamodawcami. W tym celu uruchomiony został – jak to określił nadawca – “dialog techniczny” przewidziany prawem zamówień publicznych.

TVP spodziewa się uzyskać pełną wiedzę na rynku dostępnych usług, technik badawczych oraz potencjalnych oferentów, którzy mogą być zainteresowani stworzeniem alternatywy w segmencie badań. W ogłoszeniu przetargowym na stronie internetowej TVP napisano, że celem „dialogu technicznego” jest uzyskanie wiedzy na temat możliwości pomiaru odbiorców treści wideo w różnych kanałach dystrybucji, np. telewizja linearna (broadcast), online, VoD, mobile itp. oraz uzyskanie informacji na temat możliwości technicznych realizacji pomiaru i harmonogramu realizacji usługi.

Przedmiotem konkursu będzie uzyskanie informacji związanych z utworzeniem i dostarczaniem baz danych z ciągłego, elektronicznego pomiaru odbiorców treści wideo w podziale na wszelkie dostępne kanały dystrybucji. W ogłoszeniu przetargowym doprecyzowano, że propozycje powinny zawierać zapewnienie reprezentatywności pomiaru dla podstawowych cech demograficznych używanych w badaniach wideo (płeć, wiek, status rodzinny i zawodowy, rozkład geograficzny, wielkość miejscowości zamieszkania itp.) oraz możliwość pomiaru w zakresie cech socjograficznych i społecznych, takich jak kompetencje cyfrowe, chodzenie do restauracji, korzystanie z bankowości online, typ umowy na telefon komórkowy, znajomość języków obcych, posiadanie komputera typu laptop lub tablet, udział w praktykach religijnych, udział w wyborach, przyszły zamiar udziału oraz historia udziału, status związku (formalny/nieformalny), korzystanie z serwisów społecznościowych, uczestnictwo w życiu kulturalnym itp. Zdaniem autorów ogłoszenia dostarczane dane muszą być miarą rzeczywistej (faktycznej) konsumpcji treści wideo w różnych kanałach dystrybucji.

Inne szczegóły na temat konkursu nie zostały podane.