Kraj

TVP SA zarobiła na reklamach wokół pielgrzymki papieskiej ok. 3 mln zł

Ponad 3,3 mln zł brutto zarobiła TVP SA na sprzedaży reklam podczas transmisji telewizyjnych z pielgrzymki papieskiej. Informacje o poziomie...

Ponad 3,3 mln zł brutto zarobiła TVP SA na sprzedaży reklam podczas transmisji telewizyjnych z pielgrzymki papieskiej. Informacje o poziomie przychodów opublikował instytut badawczy Expert Monitor. Największym reklamodawcą była firma Hellena, producent napojów gazowanych – główny sponsor transmisji, który wykorzystał jedynie billboardy sponsorskie. Na działania reklamowe wydał 849 tys. zł. Kolejni reklamodawcy, którzy zainwestowali w zakup czasu antenowego w TVP SA wokół relacji z pielgrzymki Jana Pawła II do Polski, to Reckitt Benckiser – 339 tys. zł, Wrigley’s – 279 tys. zł, IMB Holding Polska – 230 tys. zł oraz Unilever-Bestfoods – 142 tys. zł. (MKS)