Zagranica

Twitter obiecuje więcej przejrzystości w reklamach

Firma zamierza m.in. stworzyć osobną stronę internetową informującą o kampaniach reklamowych i specjalnie oznaczać reklamy o charakterze politycznym.

Te posunięcia mają wyprzedzić spodziewane regulacje prawne nakładające większe obowiązki informacyjne na Twittera i Facebooka. Plany wiążą się z ujawnionymi niedawno faktami potajemnego sponsorowania przez władze rosyjskie szeregu kont w mediach społecznościowych. Z kont tych rozsyłane były dezinformujące komunikaty, które podsycały antagonizmy w czasie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych. 

Twitter zamierza stworzyć osobną stronę internetową, na której ujawnione będą osoby i organizacje reklamujące się w tym serwisie społecznościowym. Będą tam także np. dostępne informacje o czasie trwania oraz budżetach takich kampanii reklamowych. Twitter zamierza ponadto specjalnie oznaczać w swoim głównym serwisie reklamy o charakterze politycznym.

(WSJ)