Zagranica

Twitter ze świetnymi wynikami w II kwartale

Firma Jacka Dorseya pozostaje jednak w tyle za Facebookiem i Instagramem, jeśli chodzi o ogólną liczbę użytkowników, a TikTok i Snapchat są lepsze w pozyskiwaniu pokolenia Z.

W II kwartale br. Twiiter miał 1,2 mld dol. przychodów, o 74% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r., przewyższając także prognozy analityków. Akcje firmy kierowanej przez Jacka Dorseya zdrożały w br. o prawie 30%, nieznacznie wyprzedzając Facebooka i Snapa.

Wyzwaniem dla Twittera jest jednak to, że nie zdobywa takiego rozgłosu jak YouTube, TikTok czy Snapchat wśród milenialsów i influencerów pokolenia Z. Firma musi udowodnić użytkownikom i reklamodawcom, że może zainteresować kogoś więcej niż osoby uzależnione od mediów.

Twitter zakończył II kwartał z 206 mln użytkowników, prawie 11% więcej w porównaniu z tym samym okresem rok temu i ponad 3% więcej wobec 199 mln użytkowników na koniec marca br. To stały, ale nie spektakularny wzrost. Zdaniem niektórych akcjonariuszy Twitter nie zrobił również wystarczająco dużo, by rozprawić się z kontrowersyjnymi treściami na platformie.

(CNN Business)