Kraj

Tymbark i Heyah wygrały konkurs na najlepszą markę III Rzeczypospolitej organizowany przez "Puls Biznesu"

Tymbark i Heyah zwyciężyły w plebiscycie "Sukces w marketingu- najlepsze marki III Rzeczypospolitej", organizowanym przez gazetę "Puls Biznesu". W klasyfikacji...

Tymbark i Heyah zwyciężyły w plebiscycie “Sukces w marketingu- najlepsze marki III Rzeczypospolitej”, organizowanym przez gazetę “Puls Biznesu”. W klasyfikacji eksperckiej wygrała Heyah za innowacyjne kampanie, oceniane jako najbardziej spektakularne w ostatnich latach na rynku usług pre-paid, a w plebiscycie czytelników Tymbark, stawiający na radość życia. Pozostałe marki, które zakwalifikowano do konkursu, to: Red Bull, Atlas, “Gazeta Wyborcza”, Tyskie, Reserved, Era, Łaciate i Frugo. Celem konkursu, który rozpoczął się w listopadzie ub.r., była próba stworzenia pierwszego w Polsce katalogu firm, które osiągnęły największy sukces marketingowy po roku 1989. Konkurs zorganizowano przy merytorycznym wsparciu firmy doradztwa strategicznego Stratosfera i firmy badawczej IQS and Quant Group. Za pomocą serwisu internetowego do połowy czerwca br. można było głosować na jedną z dziesięciu marek finałowych. Lista dziesięciu powstała podczas dwóch etapów badawczych: jakościowego oraz ilościowego. W etapie jakościowym stworzono długą listę marek, które w ciągu ostatnich 15 lat w mniejszym lub większym stopniu odniosły sukces marketingowy. Ekspertami były osoby od lat zajmujące się marketingiem. W etapie ilościowym – 100 wywiadów telefonicznych (badanie CATI) – kontaktowano się z osobami z różnych branż, zajmującymi wysokie stanowiska. Każdą z badanych osób poproszono o wskazanie 3 marek, które w latach 1989-2004 odniosły największy sukces marketingowy, oraz o wskazanie liderów w kilku kategoriach. (MKS)