Kraj

Uber rusza z nową kampanią marketingową

Firma chce wykorzystać znoszenie pandemicznych restrykcji, przypominając, że ponad 60% mieszkańców miast, w których działa, przynajmniej raz skorzystało z jej usług.

Z początkiem czerwca Uber startuje z kampanią marketingową, pokazującą za co jest najbardziej ceniony. Firma chce pochwalić się m.in. tym, że aż 96% przejazdów zamawianych przez użytkowników aplikacji uzyskuje maksymalną ocenę 5.0. Przyczynia się do tego m.in. fakt, że w 80% przypadków kierowca przyjeżdża w miejsce odbioru w ciągu niecałych 5 minut.

W badaniu Ipsos przeprowadzonym na zlecenie Ubera w dniach 8-25 stycznia 2021 r. 69% ankietowanych zadeklarowało, że przy planowaniu przejazdu taksówką w pierwszej kolejności myśli o tej właśnie firmie (od października 2020 r. wszyscy partnerzy Ubera w Polsce muszą mieć także licencję taksówkarską). Z badania wynika też, że ponad 60% mieszkańców dziewięciu aglomeracji, w których firma działa w Polsce (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Lublin, Szczecin, Śląsk), przynajmniej raz skorzystało z jej usług. W ciągu ostatnich pięciu lat z usług platformy skorzystało prawie 4,5 mln pasażerów. Badanie przeprowadzono za pośrednictwem panelu online na grupie respondentów w wieku 18-65 lat.

Nowa kampania Ubera obejmuje kreacje na nośnikach cyfrowych DOOH, adaptacje spotów wideo emitowanych na YouTube, kreacje na Instagramie i Snapchacie oraz specjalne spoty dla Spotify. Za kreację odpowiada agencja Gong, a postprodukcją zajęło się Sputnik Studio. Dodatkowo, w najbliższych tygodniach wystartuje specjalna kampania z influencerami w całej Polsce, którą dokumentować ma fotograf Aleksander Małachowski, znany na Instagramie jako Hashtagalek. Wśród zaproszonych do współpracy twórców znaleźli się: AdBuster, Matura to Bzdura, Jelenie jaja, Rezi oraz Urbex History.