Kraj

Udział w reklamie kanałów tematycznych urósł w styczniu o 2,6 pkt proc.

Tematyczne mają już 22,7 proc. w rynku reklamy telewizyjnej.

At Media, dom sprzedaży kanałów tematycznych, podsumował ubiegły miesiąc na rynku reklamy telewizyjnej. Według tych wyliczeń popyt na reklamę telewizyjną (liczba sprzedanych GRP) w minionym miesiącu wzrósł o 9,3 proc. w por. ze styczniem ub.r.

W styczniu br. główne anteny telewizji publicznej zwiększyły udział w rynku reklamy o 1,1 pkt proc. (do 27,3 proc.). To zasługa TVP2, która zwiększyła swój udział w rynku o 1,2 pkt proc., podczas gdy TVP1 straciła 0,1 pkt proc. Polsat stracił w styczniu 1,9 pkt proc. (do 22,1 proc.), zaś największym przegranym wśród anten ogólnopolskich okazał się TVN, którego udział w sprzedaży spadł o 2,1 pkt proc. (do 20,6 proc.).  

Według At Media kanały tematyczne nadal umacniają swoją pozycję na rynku reklamy, a w minionym miesiącu ich udział wzrósł o 2,6 pkt proc. – do 22,7 proc. rynku.

Według wyliczeń At Media znaczący spadek popytu odnotowały stacje TV Puls oraz 4fun.tv. Mimo znaczącego wzrostu oglądalności (ich udział w czasie oglądania telewizji wzrósł o 48 proc.) liczba sprzedanych GRP spadła o 18,0 proc. Znaczący spadek zanotował 4fun.tv, którego sprzedaż spadła o 53 proc.

Przypomnijmy, że od początku tego roku sprzedaż czasu antenowego w TV Puls oraz 4fun.tv przejęła od At Media Grupa TVN (Premium TV). 

Wśród stacji tematycznych liderami wzrostu pod względem liczby sprzedanych kontaktów z widownią były TLC, Viva Polska, Polsat Film i Comedy Central Polska. Łącznie te cztery stacje zwiększyły swój udział w rynku reklamy telewizyjnej o 1,5 pkt proc. – z 2,3 do 3,8 proc.

Reklamodawcy kupujący reklamy cennikowo odczuli spadek cen w TVP i TVN. W TVP1 koszt zakupu reklamy spadł o 6 proc., a w TVP2 – o 9 proc. Względnie stałe ceny utrzymał TVN (-2 proc.), natomiast Polsat podniósł ceny – cennikowy koszt reklamy w tej stacji wzrósł o 14 proc.