Zagranica

UEFA grozi karami zawodnikom, którzy będą przestawiali napoje sponsorów na konferencjach

Organizator Euro 2020 ostrzega zawodników, że grozi im grzywna za dwuznaczne gesty w kierunku produktów eksponowanych przez sponsorów podczas konferencji prasowych.

Zachowanie Cristiano Ronaldo podczas konferencji prasowej odbiło się szerokim echem wśród inwestorów i spowodowało spadek wartości giełdowej akcji Coca-Coli. UEFA, organizator Euro 2020, ostrzegła zawodników drużyn narodowych, że muszą liczyć się z karami grzywny, jeśli będą w mniej lub bardziej oczywisty sposób ironizować na temat produktów eksponowanych na konferencjach – produkty pochodzą z portfolio sponsorów mistrzostw. 
Nie tylko Cristiano Ronaldo spowodował zawirowania z marką napoju. Następnego dnia po konferencji CR7 francuski pomocnik Paul Pogba przesunął butelkę Heinekena z pola widzenia podczas konferencji prasowej, a w środę włoski pomocnik Manuel Locatelli również wymienił butelkę coli na wodę.
UEFA twierdzi, że przypomniała zespołom, że partnerstwa są integralną częścią organizacji turnieju, a także zapewniają rozwój futbolu w całej Europie na poziomie amatorskim i w lidze kobiet.
Dyrektor turnieju Euro 2020 Martin Kallen zaznaczył, że gracze są umownie zobowiązani do przestrzegania regulaminu zawodów. O ile decyzja Pogby ma związek z tym, że jest praktykującym muzułmaninem, o tyle Kallen podkreślił, że postępowanie dyscyplinarne może być wszczęte wobec innych zawodników. 

(Marketing Week)