Zagranica

Reklama

Uncle Grey z kampanią dla duńskiego radia o wypaleniu młodych ludzi

Duńska agencja ustawiła w pięciu miastach świece o ludzkich rozmiarach.

Agencja Uncle Grey zrealizowała dla publicznego duńskiego nadawcy radiowego (Danmarks Radio Program 3 – DR P3) kampanię mającą podnosić świadomość problemu wypalania się psychicznego młodych osób. W tym celu w pięciu miastach w Danii ustawiono świece ludzkich rozmiarów o wadze ok. 85 kg. Woskowe świece umieszczone w pojemnikach z pleksi wypalą się w ciągu ok. dwóch miesięcy, symbolizując najgorszy możliwy scenariusz, jaki grozi społeczeństwu: jeśli nie zostaną podjęte żadne działania zaradcze, bezczynność doprowadzi do wypalenia się całego pokolenia.

“Misja P3: Co sprawia, że jesteś szczęśliwy” to nazwa projektu prowadzonego obecnie na wszystkich platformach nadawcy, który skupia się na dobrostanie psychicznym młodych ludzi. Inicjatywa to efekt najnowszej edycji dużego ogólnokrajowego badania Duńczyków w każdym wieku, przeprowadzanego przez krajowy urząd ds. zdrowia co cztery lata. Badanie pokazuje, że zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie zmierza w szczególnie niepokojącym kierunku w młodszym pokoleniu.

Uncle Grey tworzył wcześniej podobne instalacje, których celem było podniesienie świadomości na temat ważnych problemów społecznych. Jeden z przykładów to “Puste krzesła” – akcja przeprowadzona przed Christiansborgiem, siedzibą parlamentu oraz biur rządu w Kopenhadze. Agencja we współpracy z Børns Vilkår i Fundacją Egmont ustawiła tam kilkaset pustych krzeseł w pierwszy dzień obrad nowego parlamentu w 2020 r. Akcja, której celem było wywołanie publicznej debaty na temat przyczyn nieobecności dzieci w szkole podstawowej, zdobyła wiele duńskich i międzynarodowych nagród kreatywnych.