Unilever robi kolejny krok w kierunku umacniania pozycji w kategorii kosmetyków. Kupuje koreańską firmę kosmetyczną Carver Korea za 2,7 mld dol. Koncern nabył udziały od Goldman Sachs, Bain Capital i twórców firmy Carver.
To kolejny dowód na to, że Unilever obecnie coraz mniej stawia na żywność, a coraz bardziej na przynoszący wyższe marże biznes kosmetyczny.
Unilever w oświadczeniu poinformował również, że rozbudowuje portfolio niszowych marek kosmetycznych kategorii premium, żeby zmaksymalizować rozwój w segmentach wysokomarżowych.
Według analityków z Euromonitor International rynek koreańskich kosmetyków pielęgnacyjnych wzrasta szybciej niż średnia globalna w ciągu ostatnich pięciu lat. Koreańskie marki kosmetyczne są rynkiem silnie rosnącym, w ciągu ostatnich kilku lat przyciągnęły również inwestorów takich jak LVMH i Estee Lauder.
(Retail Update)