Zagranica

Unilever sprzedaje swoje dwie marki rywalowi

Transakcja została zrealizowana na rynku amerykańskim między Unileverem a firmą Jack Link's.

Unilever zdecydował się sprzedać swoją markę przekąsek mięsnych Peperami i Biifi głównemu rywalowi w Stanach Zjednoczonych – firmie Jack Link’s.
Marketerzy nie ujawnili wielkości transakcji, ale Unilever podkreśla, że liczy na to, iż dotychczasowy rywal w kategorii wykorzysta potencjały marek i dokona ich odświeżenia. Do końca lata tego roku marki mają być w całości przejęte przez dotychczasowego rywala. 

Unilever stara się zmniejszać swoje portfolio od 2011 r. – sprzedał do tej pory m.in. swoją markę masła orzechowego Skippy i markę mrożonek North American. Firma w ostatnim kwartale odnotowała zaledwie 1-proc. wzrost sprzedaży w kategorii żywności, podczas gdy produkty z kategorii home care zanotowały 6,5-proc. wzrost rok do roku.

(Marketing Week)