Zagranica

Unilever testuje czterodniowy tydzień pracy w Nowej Zelandii

W ub.r. to samo rozwiązanie - z pozytywnym wynikiem - testował w Japonii Microsoft.

Unilever, właściciel m.in. marek herbaty Lipton, mydła Dove i lodów Ben & Jerry’s, ogłosił, że przetestuje krótszy tydzień pracy w Nowej Zelandii, pozwalając samym zatrudnionym zdecydować, w które cztery dni chcą pracować. Okres pilotażowy rozpoczyna się w tym miesiącu i potrwa rok. Gigant FMCG zatrudnia w Nowej Zelandii 81 pracowników. Będą oni mogli pracować w tym okresie za pełne wynagrodzenie, a University of Technology w Sydney w Australii będzie monitorować ich wyniki. Unilever zapowiedział, że jeśli wszystko pójdzie dobrze, rozważy, czy wdrożyć krótszy tydzień pracy na szerszą skalę.

W zeszłym roku podobny eksperyment przeprowadził Microsoft w Japonii, zamykając biura w każdy piątek sierpnia i dając pracownikom dodatkowy dzień wolny. Wyniki były obiecujące: chociaż ilość czasu spędzanego w pracy została drastycznie ograniczona, produktywność – mierzona sprzedażą na pracownika – wzrosła o prawie 40% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

(CNN.com)